არტი და მედია

კულტურის ბლოკი საინფორმაციო გადაცემებში ხშირად არის კრიტიკის საგანი. მედიაში ხელოვნების გაშუქებას აკრიტიკებენ ხელოვანები, მხატვრული პროექტების ორგანიზატორები. ძალიან მცირეა ამ სფეროში მომუშავე კვალიფიციური ჟურნალისტების რიცხვი, ხელოვნება არ არის პოპულარული თემა ფართო აუდიტორიისთვის. რა ქმნის ამ პრობლემას - ის, რომ სახელოვნებოპროცესები არ არის საინტერესო, თუ ის არ შექდება ადეკვატურად?
მურთაზ შველიძე. სერია TV. 2000 წ.
რისი მოსმენა სურთ მხატვრებს ან მხატვრული პროექტების ორგანიზატორებს, როცა რომელიმე მედია მათ შესახებ რეპორტაჟს გადასცემს? სავარაუდოდ მათ სურთ ფართო აუდიტორიისათვის გასაგებ ენაზე ნათქვამი კომპეტენტური კომენტარი მოისმინონ, რაც თავად ამავე მედიის ინტერესებშიც არის. სამწუხაროდ ადეკვატური კომენტარები არც ისე ხშირია და მედიაში არტ მოვლენის გაშუქება მხოლოდ არსებული ფაქტის მოხსენიებას ნიშნავს. ცალკეული პროექტები, ბლოგები, ინტერნეტ ტელევიზიების ახალგაზრდული ინიციატივები გარკვეულ პროცესს აჩვენებს, თუმცა ზოგად სურათს მკაფიოდ არ ცვლის და კულტურის TV არხის აუცილებლობაზე უკვე წლების წინ დაწყებული საუბარი აქტუალურობას არ კარგავს. სასურველ ცვლილებას სავარაუდოდ მრავლმხრივი და გრძელვადიანი მედია პროექტების თანმიმდევრული განხორციელება მოიტანს კულტურულ-საგანმანათლებლო პროგრამებთან და კულტურის სფეროშ მომუშავე ჟურნალისტების ტრეინინგებთან ერთად.
ეს არ არის ტრადიციული გალერეა, სადაც დამთვალიერებელი შიგნით შედის, – ეს არის დიდი ვიტრინა, სადაც კომერციული რეკლამის დიზაინისა და მანეკენების ნაცვლად თანამედროვე ხელოვნება გამოიფინება, – ახალგაზრდა, საზოგადოებისთვის უცნობი ქართველი მხატვრებისა და მათი უცხოელი კოლეგების ნამუშევრები. ქალაქის რუტინულ, სარეკლამო ინფორმაციით გადატვირთულ კონტექსტში არტისტული გზავნილების ჩართვა დიდი ქალაქებისთვის მიღებული პრაქტიკაა და საინტერესოა რამდენად ორიგინალური იქნება ამ პრაქტიკის თბილისური ვერსია.
კოტე სულაბერიძე ქართულ არტ სცენაზე ის 90-იანი წლების ბოლოს გამოჩნდა ლაკონური ფერწერული ნამუშევრებით, რომელთაც თან ერთვოდა სხვადასხვა სახის ინსტრუქციები, ტექსტები. წიგნი, ენციკლოპედია, არქივი, მეხსიერება, პერსონალური ისტორიები - თემებია, რომელთა სრულიად მოულოდნელ ვარიანტები სხვადასხვა მედიებისა და სტილების გამოყენებით იქმნება.წიგნის გაფორმება კოტე სულაბერიძის კარიერის მნიშვნელოვანი ნაწილია, თუმცა ლიტერატურული მოტივები ღიად თუ ფარულად ყველა მის ნამუშევარს ახასიათებს.

არქივი

არტი და მედია

კულტურის ბლოკი საინფორმაციო გადაცემებში ხშირად არის კრიტიკის საგანი. მედიაში ხელოვნების გაშუქებას აკრიტიკებენ ხელოვანები, მხატვრული პროექტების ორგანიზატორები. ძალიან მცირეა ამ სფეროში მომუშავე კვალიფიციური ჟურნალისტების რიცხვი

ვრცლად

კულტურის პოლიტიკა

კულტურის პოლიტიკის განსაზღვრის აუცილებლობის შესახებ საუბარი დიდი ხანია გრძელდება, თუმცა ჯერჯერობით შედეგის გარეშე. პოსტ საბჭოთა მოცემულობის პირობებში საქართველოში არ მომხდარა კულტურის, როგორც სტრატეგიული რესურსის გააზრება, მოდერნიზაცია ერთგვარად ზედაპირულად ხდება. ქვეყნის უახლესი ისტორიის მანძილზე

ვრცლად

ქართული Art-ის ექსპორტი

ადგილობრივი არტის სხვა კონტექსტში წარდგენა კარგად გააზრებულ პრეზენტაციის ფორმას და კურატორულ გათვლებს ითხოვს. პასუხისმგებლობა იზრდება, როცა მიზანია საკუთარი ნამუშევრისა და პროექტის ჩვენებამ ზოგადად ქვეყნის კულტურის ხარისხი აჩვენოს და რაც მთავარია, განსხვავებული არტისტული სივრცეების ინტერესი გამოიწვიოს.

ვრცლად

ისტორიული კონტექსტები და ხელოვანები

მხატვრული ინტერპრეტაციები ზოგჯერ იმდენად საინტერესოდ ვითარდება, მათი გამომწვევი ფაქტები ნაკლებად მნიშვნელოვნად მოჩანს. არტ რეაქტორის მეოთხე გადაცემა სწორედ ისტორიებისა და ფაქტების მხატვრულ წაკითხვას ეხება. სიუჟეტებში წარმოგიდგენთ გამოფენას, რომლის თავდაპირველი ინსპირაცია ასტრონავტების მოგზაურობიდან წამოვიდა, მოუსმენთ გერმანელ რეჟისორ-დოკუმენტალისტს..

ვრცლად

ისტორიული კონტექსტები და ხელოვანები

გრაფიკული დიზაინის, ვიდეო არტის და კიდევ მრავალი სხვა მხატვრული მედიუმის შესაძლებლობები და მათთან დაკავშირებული ექსპერიმენტები ინტერესების ის სფეროა, რომელიც საერთოა ნინო ხუროშვილის, მაია სუმბაძის, ქართული ვიდეო არტის არქივის შემქნელი ჯგუფისა და იმ ახალგაზრდა არტისტებისთვის...

ვრცლად

ხელოვნება მოქმედებაში

არტისტული აქტივობით სოციუმში რეალური ცვლილებების მიღწევა ხშირად განიხილება როგორც უტოპიური თემა. რას ნიშნავს პირდაპირი მოქმედების ხელოვნება და როგორ მუშაობს ის ჩვენს რეალობაში? როგორია არტისტების კრიტიკული რეაქციები და პროტესტის რა ფორმებს ირჩევენ? - დათო კოროშინაძე და ნატუკა ვაწაძე საუბრობენ ქართული არტ აქტივიზმის მაგალითებსა და ადგილობრივი კონტექსტის სირთულეზე, აქტუალური ხელოვნების სტრატეგიებსა და პრაქტიკაზე...

ვრცლად

მედია ხელოვნება

ახალი მედიების ხელოვნება ტექნიკური პროგრესის შედეგია, რომელიც ისევე აღწევს ხელოვნებაში, როგორც ყოველდღიურ ცხოვრებაში. მისი კვლევა და შედეგიანადგამოყენება სპეციფიურ განათლებასა და კომპეტენციებს საჭიროებს. ციფრული და ანალოგური მედია...

ვრცლად

ქართული მხატვრობა - განვითარების ისტორია

ქართული მხატვრობა -განვითარების ისტორია / XVIII – XX საუკუნეები - 2013 წელს გამოსცა ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტმა. წიგნი ხანგრძლივი და შრომატევადი კვლევის შედეგია და მოგვითხრობს ქართული დაზგური მხატვრობის განვითარების ისტორიას. პროექტის ავტორები - ხელოვნებათმცოდნეები მაია ციციშვილი და ნინო ჭოღოშვილი არტ რეაქტორის სტუდიაში საუბრობენ პროექტის ისტორიაზე, ფართო საზოგადოებისათვის...

ვრცლად